“Jangan Sampai Aku Jumpa Kau!” – Mengg1gil Tahan Marah, Zul Yahya Ajak B0ikot Produk Sajat

Daftar Isi

    LancangKuning.com - Pelakon Zul Yahya meluahkan rasa terkilan dan kesal terhadap t1ndakan usahawan kosmetik tular Nur Sajat yang disifatkan telah mencemarkan agama Islam dengan berpakaian wanita ketika menunaikan umrah.Kata Zul, situasi yang berlaku telah memalukan Malaysia dan terang-terangan mencemarkan tempat suci Islam.

    “Saya ramai kawan mak nyah tapi tak set3ruk dan seb0doh ini. Nasihat saya kepada golongan ini kalau nak menunaikan umrah atau beribadah kena tengok asal-usul, ikut hukum jangan main red4h.“Cukup-cukuplah memalukan orang Malaysia, mencemarkan tempat suci. Mengg1gil aku tengok! Saya sedih dengan perkara ini seolah-olah agama saya dih1na,” katanya dalam sepotong rakaman video di Facebook.

    Video yang telah dimuatnaik sejak Ahad lalu telah ditonton lebih 1.4 juta pengguna dan dikongsikan lebih 15,000 kali.Dalam video sama, Zul menyeru orang ramai agar memboikot produk yang dikeluarkan oleh usahawan itu.“Salah satu cara, kepada semua peminat Sajat, kalau boleh kita bo1kot produk Sajat!

    “Bukan nak sekat rezeki tapi bagi pengajaran. Kita sayangkan dia jadi kita ambil tindakan supaya tak tersasar lagi jauh. “Apa yang dia dapat hari ini semuanya datang dari Allah. Kau tak pernah bersyukur!” ujarnya.Namun, Zul akui enggan menggunakan keker4san untuk mendidik usahawan kosmetik itu ke arah yang lebih baik.

    Bagikan Artikel

    data.label
    data.label
    data.label
    data.label
    Beri penilaian untuk artikel “Jangan Sampai Aku Jumpa Kau!” – Mengg1gil Tahan Marah, Zul Yahya Ajak B0ikot Produk Sajat
    Sangat Suka

    0%

    Suka

    0%

    Terinspirasi

    0%

    Tidak Peduli

    0%

    Marah

    0%

    Komentar